lørdag 16. april 2011

Helg!

Da har påsken startet for oss her i huset. Jeg har fri helt til fredag så jobber jeg resten av påska. Men har mange dager og nå skal vi kose oss.
På onsdag fikk Sondregutten hjernerystelse etter et uhell på SFO mannen skulle allikevel til lege så han tok Sondre med seg. Sondre husket ikke noe av det som hadde skjedd og husket heller ikke noe av legebesøket og et annet sted de var. Han sovnet nesten hos legen og da han kom i bilen sluknet han. Det er viktig å sove mye når en har fått hjernerystelse men er viktig å bryte søvnen hans annenhver time. Sondre hadde veldig vondt i hodet og var kvalm, ikke spiste han noe heller denne dagen og da er ikke han i form i allefall. Mannen var snill og tok seg av nattevåke da jeg skulle på jobb tidlig dagen etter. Dagen etter var det fart i han, men han ble hjemme fra skolen denne dagen.

 Madonna lysestake

På torsdag var ejg med jobben på "Fritjof for fulle mugger" du verden og artig det var.
Her er et lite utdrag fra handlingen...tatt fra nettet

Fridtjof arver campingplass etter en filleonkel. Plassen har bare en stjerne og en vogn, og til overmål ligger den i Trondheim.
Fridtjof drar til trønderhovedstaden, og opplever et kultursjokk. Ikke forstår han språket, og ikke forstår hvordan de klarer å drikke sin hjemmebrente brennevin. Han etablerer kontakt med ”locals”, et spesielt og etter hvert nært forhold til bandet Bugges Firo, som tilbyr sine tjenester.
 
Sakte, men sikkert, realiseres Norges første campingplass, tilrettelagt for kvinner!
Og kongen kommer angivelig til den offisielle åpningen … begge deler i den karakteristiske Fridtjofs ånd, og forberedelsene ser lovende ut … inntil ligningssjefen i Ytre Enebakk overraskende fatter interesse for prosjektet ….
 
En fornøyelig historie med ”Fridtjof” i storform, med fornøyelig rollebesetning av skuespillere og fengende 15 låter med 6 manns band, kordamer og en mesterlig Øivind Blunck som ”Fridtjof” …




Etter forestillingen dro vi på Egon og spiste en 2-retters. For en flott kveld. Hærlige arbeidskollegaer! Gleder meg allerede til neste utflukt med de.


Men nå skal jeg pynte bittelitt for nå er det Påske. Ikke mye pynting inne da jeg ikke er glad i disse gule og grønne fargene. Pynting med egg og gule greier  blir det faktisk ute, så får jeg se hvordan jeg pynter inne. Litt på stuebordet skal jeg ha.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig med en liten hilsen :)

Dere som ikke vet hva dere skal kommentere som, kan velge anonym bare:)

Related Posts with Thumbnails