søndag 6. november 2011

Det er lørdag og vi har baket skoleboller. Sondre er en kakemons og jeg hadde en pose i skapet og vaniljekrem så det var bare å begynne. Det er litt koselig også å ha litt til kaffen.
Her ligger de til etterheving.


En liten titt under kjøkkenhåndkle, slik skal de få ligge til de blir store og fine.


Mens bollene ligger til heving så gjør jeg litt husarbeid, eller litt pynting heter det vel. Har et putetrekk og har lett lenge etter en pute jeg skulle bruke, men så fant jeg ut at den puten var i bruk et annet sted. Typisk det, og jeg må ha noe med en gang når jeg har bestemt meg så inn i skapet ligger sommerdynen så fint brettet. Den passet utmerket i dette store putetrekket til jeg får tak i en pute som passer.


Liker å lese litt om forberedelser til julen. Litt tildlig egentlig, men hvorfor ikke. Jeg har ikke tenkt å pynte til jul akkurat da, bare lese litt å se på bilder å få litt inspo til den tid. Har allerede startet å planlegge litt hva vi skal på juleaften, kanksje vi ber noen hjem til oss. Julegavene har vært i boks for lenge siden, har igjen to gaver fra polet bare og et par leker. 


Har også fått strikket meg et par pulsvanter, og de er veldig gode å ha på. Har jo strikket et par til og. Kan ikke stoppe etter det første paret. Men hva skal man med så mange. Kan jo selge de for en billig penge til å få kjøpt mer garn til å strikke enda flere, eller noe annet etter hvert. Her strikkes det til man går lei av det og da starter man på noe nytt.


Dårlig bilde, ikke lett å ta av sin egen hånd.


Da står bollene i ovnen, de ser jo gode ut da.


Her er de ferdig pyntet og klar til spising.


Krittavlen min fra kjøkkenet. Skrevet Carpe Diem (Grip dagen) nå i stedet for feks vår eller sommer da det ble stående så lenge ut i den andre sesongen.


Litt stemningsbilder fra stuen i kveld
Jeg elsker fat man pynter, eller samler pynten på da det gir et ryddig utseende. Da kan man putte de tingene man liker og som passer sammen og bytte ut når en føler for det.
Jeg for min del kan ha samme pynten i måneder. Jeg går ikke lei med det første. Jeg er ikke den som flytter pynten rundt om hele stuen før jeg er fornøyd. Jeg finner den plassen jeg vil ha og der står det.

Mye av pynten min er hjemmelaget da jeg har en så kreativ mann som kan lage masse. Mye annet lakkerer jeg og pynter med bånd. Jeg er veldig glad i hvitt og sink sammen. Jeg har ikke lakket så mye i hvitt da jeg liker best å lakke i sink. Store møbler maler jeg hvitt, men har også mange brune kraftige møbler. Lenge vurderte jeg å male det hvitt, men tenker det blir slik de er. Siden det er såpass tungt og kraftig vil det være mest naturlig å ha de slik, men jeg skal aldri si aldri. Kunne tenkt meg ny spisestue, da jeg har sett noe i gråbeiset som bare er så hærlig.

Det neste som er under planlegging nå som mannen skal lage er tallerkenhylle, ei shabby chic hylle og ei urskive i tre som er shabby chic. 




Var på loppeshopping før helgen og fikk med meg litt småtteri, den ene tingen er denne blusen her som jeg ga 15,- for. Syntes den var så søt og skal bare ha den til pynt. Jeg kjøpte også en gammel tesil i porselen og et par boller. Jeg er veldig ute etter gamle tepotter/kanner sånne som er litt bestemoraktige, vet ikke hvordan jeg skal forklare de. Jeg syntes de er elegante om det er den med riktig utseende.


Da får man vel snart finne sengen tenker jeg for nå er det sent og jeg er veldig trøtt. Ny dag i morgen, forhåpentlig ikke så grå og trist som det har vært de siste dagene. Det er varmt ute da men fy hvor møkkete det er å gå med hundene. Kan nok savne litt snø kjenner jeg, men samtidig er det godt det er sånn som nå. 

Natti natt!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig med en liten hilsen :)

Dere som ikke vet hva dere skal kommentere som, kan velge anonym bare:)

Related Posts with Thumbnails